Tilskud til kultur i en særlig tid

En række spændende projekter har fået tilskud fra Odder Kommunes kulturpulje. Det er Odder Kulturforenings bestyrelse der har fordelt tilskud fra strakspuljen til projekter med et særligt fokus på at bringe oplevelser til borgere i Odder i en tid, hvor Corona præger samfundet og livet.

Men det er muligt at skabe kultur, selvom vi er begrænset af at mødes mange på én gang og selvom vi skal holde afstand. Det er ansøgningerne til kulturpuljen bevis på.

Der er givet tilskud til fire projekter der hver har fået kr. 5.000,- Projekterne byder på udlodning af tre koncertbegivenheder på samme dag, hvor Odder Garden kan opleves i march og koncert for mindre grupper. Der er udstilling af fotografier af øjeblikke af skønhed omkring os for at holde vores øjne åbne, og give os en farvefyldt og livgivende pause fra corona. Der er også koncert med lokale Potters Jig i parken, Vita park, hvor der er god plads til ar være sammen på afstand og sidst men ikke mindst så er der en særlige koncertoplevelse, der stræber efter at højne niveauet af jazzoplevelser i Odder kommune, og som smatidigt vil minde folk om den store skat, der ligger gemt i nordiske jazzikoner.

Det er allerede igen muligt at ansøge om tilskud kr. 5.000,- fra Strakspuljen. Ansøgningsfristen er den 15. juni 2020. Vi anbefaler at du holder dig orientering om de seneste restriktioner og retningslinjer for kulturarrangementer og forsamlingsforbud mv.

Her kan du udfylde ansøgningsformularen

Du kan læse meget mere om de fire projekter, der har fået tilskud, her:
On demand koncerter

På min vej forbi