Sidste uddeling i 2020

Går du rundt med et kulturprojekt der kan glæde, provokere, udfordre eller noget helt andet, så er det nu du skal til tasterne.

Odder Kulturforening sætter turboen på her op mod årsskiftet og opfordrer derfor borgere i Odder Kommune til at melde sig ind i Odder Kulturforening. Det er gratis at være medlem.

Tryk her for at blive medlem

Bestyrelsen åbner op for endnu en ansøgningsrunde, hvor kulturen kan få et boost. – Vi har jo haft et underligt år, det ved alle. Og da vi ikke har kunne afholde medlemsmøder siden februar, er der midler til at kunne hjælpe endnu flere projekter videre. Vi opfordrer derfor kulturaktører til at gå ind på hjemmesiden for at se hvordan man dels ansøger, og dels hvordan lige netop jeres projekt kan komme i betragtning til en medlemsafstemning, siger Tine Mynster, formand.

Odder Kulturforening er en medlemsbåret forening med en arbejdende bestyrelse. Bestyrelsen sørger for at der kan ansøges om tilskud, afholder medlemsmøder og i det hele taget motiverer kulturlivet til at forholde sig til hvordan flest muligt af Odder Kommunes borgere får glæder af kulturarrangementerne der støttes.

– vi sørger for at borgere fra Odder Kommune kan ansøge via vores hjemmeside, derefter læser vi alle ansøgninger igennem for at se om kriterierne for at ansøge er opfyldt, derefter kommer ansøgningerne til afstemning blandt medlemmerne og vi laver aftalebreve til de projekter der får tilskud. Det er derfor meget vigtigt at ansøgere læser inde på hjemmesiden for der står der hvilke kriterier der skal opfyldes for at kunne modtage tilskud. Er man i tvivl må man gerne kontakte en fra bestyrelsen.

Ansøgningsrunden åbner den 1. November og der skal ansøges senest mandag den 16. November kl. 12.00

Derefter sendes de godkendte projekter ud til medlemmerne og der er åbent for afstemning fra den 20. November til den 30. November kl. 12.

Vil du være med til at bestemme hvad Odder Kulturforening skal støtte i denne runde skal du melde dig ind i foreningen senest den 15. November – og det er gratis at være medlem.